برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
English فارسی
logo

مرکز تحقیقات مدیریت و پیشگیری از مصدومیت های حوادث ترافیکی Road Traffic Injury Research Center

فهرست اصلی
تاریخ : پنجشنبه 25 اسفند 1401
کد 222

دومین نشست"دوره ترویج و توانمندسازی رهیافت همگرایی علوم"با عنوان "سیر تاریخی روند تکاملی علم و فناوری"

دوره ترویج و توانمندسازی رهیافت همگرایی علوم"با عنوان "سیر تاریخی روند تکاملی علم و فناوری در 25 اسفند 1401 برگزارشد.

دومین نشست"دوره ترویج و توانمندسازی رهیافت همگرایی علوم"با عنوان "سیر تاریخی روند تکاملی علم و فناوری" با حضور بیش از 60 نفر از اساتید و محققین کشور برگرار گردید.
این وبینار در مورخه 25/12/1401 ساعت 10-12 با سخنرانی دکتر سید اسماعیل هاشمی اقدم از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر مرکز تحقیقات میدیریت و پیشگیری از مصدومیت های ترافیکی شروع شد.
ایشان در ابتدا به سير تطور نظامهاي اقتصادي در جهان از جمله عصركشاورزي، عصر صنعت، عصر دانش و اطلاعات و عصر فناوری اشاره نموده و به ویژگی های هر عصر اشاره نمودند. دکتر هاشمی اقدم همچنین به مقایسه مبنای توسعه (مبتني بر توليد و مبتني بر دانايي ) و ویژگی های اقتصاد دانشی و مولفه هاي چهار ستون اقتصاد دانش بنيان پرداختند.  در ادامه به ده كشور برتر در اقتصاد دانشي وجايگاه كشورها از نظر برخورداري از اقتصاد دانشي و بویژه سند چشم انداز ايران 1404
 اشاره نموده نکات ارزشمندی را برای شرکت کنندگان ارایه نمودند. دکتر هاشمی اقدم در ادامه سخنان خود به همگرایی (Convergence) به منزلۀ تعاملات تقویت کننده و تحول آفرین برای رسیدن به قابلیت تطبیق، هم افزایی و انسجام و درنهایت خلق ارزش افزوده برای تأمین اهداف مشترک اشاره کردند و کاربردهای همگرایی در زنجیره های ارزش و فناوری های تحول آفرین شامل اتوماسیون و مجازی سازی فرایند، آینده اتصال، زیرساخت توزیع شده، رایانش نسل بعدی، هوش مصنوعی کاربردی، برنامه نویسی نسل بعد، معماری اعتماد، انقلاب زیستی، مواد نسل بعدی و آینده فناوری های پاک را مورد بحث قرار داند.
در پایان جلسه آقای دکتر همایون صادقی بازرگانی از زحمات دکتر هاشمی اقدم تشکر نومده و نکات ارزشمندی در مورد " دوره ترویج و توانمندسازی رهیافت همگرایی علوم" دانشگاه علوم پزشکی تبریز اشاره نمودند.