برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.
دانلود ورژن جدید فایرفاکس
دانلود ورژن جدید کروم
چهارشنبه 19 دي 1403
tiscsc@tbzmed.ac.ir
English
فارسی
33800568 - 041
مرکز تحقیقات مدیریت و پیشگیری از مصدومیت های حوادث ترافیکی
Road Traffic Injury Research Center
دانشگاه
صفحه اصلی
درباره ما
حیطه های کاری
همکاران مرکز
اعضای هیئت علمی مرکز
جناب آقای دکتر همایون صادقی بازرگانی
جناب آقای دکتر مهدی رضائی
سرکار خانم دکتر مینا گلستانی
سرکار خانم دکتر واحدی
جناب آقای دکتر میربهادر یزدانی
جناب آقای دکتر رضا علی اکبری خوئی
اعضای شورای پژوهشی
اعضای هیئت موسس
برنامه استراتژیک مرکز تا سال 1407
پروژه های مصوب
قراردادها و تفاهم نامه با سازمان ها
تفاهم نامه همکاری با اداره راهداری و حمل و نقل استان آذربایجانشرقی
تفاهم نامه همکاری با شهرداری بناب
تفاهم نامه همکاری با سازمان هواشناسی استان آذربایجانشرقی
پروژه های ملی
سندملی سلامت و ایمنی ترافیک
آموزش
گروه آموزشی سلامت و ترافیک
مرجع تخصصی توسعه دانش ترافیک
معرفی رشته کارشناسی ارشد سلامت و ترافیک
منابع دروس کنکور کارشناسی ارشد
اسامی دانشجویان کارشناسی ارشد از سال1397 تا 1401
سمینارها
ژورنال کلاب
ایمنی عابرین و سرنشینان کودکان در خودرو
تماس با واحد آموزش
همگرایی علوم و فناوری های پیشرفته
فرم کوریکولوم
پژوهش
اهداف
شورا ها
شورای پژوهشی و فناورانه
فعالیت ها
اولویت های پژوهشی
طرح ها و پروژه ها
مقالات پژوهشی
تماس با واحد پژوهش
رجیستری حوادث ترافیکی
تعاریف
اهداف
ساختار
منابع داده ای
نرم افزار رجیستری
دیکشنری اطلاعاتی فارسی
بیوبانک مصدومین حوادث ترافیکی
تعریف
ساختار
الگوریتم
روش اجرا
اعضا
تماس با واحد بیوبانک
جوامع ایمن
معرفی و اهداف
اعضای مرکز حمایت از جوامع ایمن
مناطق اجرای حمایت از جوامع ایمن
کوهورت
معرفی
کوهورت پیش از تصادف
کوهورت بعد از تصادف
اعضای کوهورت
پیش از تصادف
بعد از تصادف
اطلاعات تماس کوهورت
آزمایشگاه
معرفی
طرح ها
کلینیک
معرفی
اطلاعات تماس
ترجمان دانش
معرفی ترجمان دانش
فرایند ترجمان دانش
فرم ها و دستورالعمل ها
ترجمان دانش پایان نامه ها
ترجمان دانش مقالات
SafeLir
معرفی
راهنمای استفاده از سامانه
ورود به سامانه
FactSheet
انتشارات و کتاب ها
کتاب اپیدمیولوژی مصدومیت ها
تماس با واحد ترجمان دانش و safeLir
جشنواره ترجمان دانش
جشنواره تجربیات موفق
دسترسی ها
سامانه پژوهان
مجلات دانشگاه
واحد علم سنجی و پایش دانشگاه
سامانه دانش صدا
پست الکترونیکی دانشگاه
پورتال جامع کنگره ها و همایش ها
اتوماسیون اداری
سامانه مدیریت سفر کارکنان
سامانه آموزش ضمن خدمت کارکنان
تالیف کتاب
غربالگری رانندگان
اسامی مسئولین غربالگری رانندگان
فرم سکته مغزی
تماس با ما
فهرست اصلی
فهرست اصلی
رجیستری مصدومیتهای ترافیکی
مطالب مفید
فراخوان
مطالب مفید
چراغ راهنمایی چیست؟
چراغ راهنمایی یا چراغ راهنما یک وسیله یا نماد راهنمایی و رانندگی است. این چراغ در تقاطع جادهها، پیادهروها، ورودی و خروجی معابر و برخی اماکن دیگر نصب میشود و جریان آمد و شد را هدایت میکند ...
روشنایی جاده برای محیط های ترافیکی امن و کارا
طبق برآورد آژانس بین المللی انرژی (IEA) در سال 2005 ، روشنایی حدود 19% از کل برق مصرفی جهان را به خود اختصاص داده است و مصرف روشنایی بیرون به میزان TWh218 (تِرا وات ساعت) بوده که این مقدار بالغ بر 8% از مصرف برق در روشنایی است
اختلال مرزی(borderline) و ارتباط آن با حوادث ترافیکی
بیماری های روانی و اختلال های شخصیتی با بروزمشکلات ترافیک ارتباط دارند.رفتارهای ترافیک مانند سایر رفتارهای اجتماعی تحت تاثیر تعلیم و تربیت بوده و در همان دوران کودکی شکل می گیرند، احساس، ادراک، خطاهای ادراکی و احساس
کم شنوایی ناشی از نویز و رانندگی
امروزه نويز يك خطر شغلي مهم محسوب مي شود. مهمترین اختلال ناشی از سر و صدا افت شنوایی میباشد، گرچه افت شنوایی ناشی از صدا بطور بالقوه قابل پیشگیری است، با این وجود در حال حاضر یکی از مشکلات عمده بهداشتی تلقی شده و یکی از 10 بیماری عمده ناشی از کار محسوب می گردد، به گونه ای که به عنوان یکی از عمده ت ...
اختلال ADHD در بزگسالان و ارتباط آن با خطر بروز تصادفات
اختلال ADHD از جمله اختلالات عصبی- رشدی محسوب می شود که در کودکی آغاز شده و ممکن است تا بزرگسالی نیز تداوم یابد و با پیامدهای نامناسب و جدی در زمینه های مختلف عملکردی فرد همراه باشد.
ضرورت استفاده از پشتی محافظ ستون فقرات در رانندگی:
صندلي راننده يكي از مهمترين قسمتهاي خودرو است كه راننده بيشترين زمان و تعامل را با آن دارد، اين تعامل سبب ميشود كه صندلي نقش بسزايي در راحتي و محيط كار راننده داشته باشد. انتقال انرژي مکانيکي، از يک منبع مرتعش به بدن انسان، منجر به اختلالهاي اسکلتي- عضلاني، اختلال در راحتي و آسايش فرد و کاهش بازده م ...
گزارش ایمنی راه سازمان بهداشت جهانی
انسان های فقیر در کشورهای فقیر آسیب های مرتبط با تلفات ایمنی راه که هم اکنون همه گیر شده است راه تحمل می کنند، حتی اگر آمارهای کلی جهانی از ثبات در تعداد کشته شدگان این تصادفات می گوید..
ژنتیک رانندگی: سبک رانندگی والدین، سبک رانندگی فرزندانشان را پیش بینی می کند.
چند مطالعه نشان می دهد که جرائم ترافیکی و تصادفات والدین و فرزندانشان به دلیل سبک زندگی و سایر فاکتورها شبیه به هم می باشد.
مهمترین عوامل تاثیر گذار بر ایمنی سفر در جادهها و کاهش آسیب ناشی از تصادفات
یکی از مهمترین عوامل خطر در آسیب هاي ناشی از حوادث ترافیکی سرعت میباشد، که هم بر خطر تصادف و هم بر شدت آسیبها تاثیر می گذارد. با کنترل سرعت میتوان از بروز تصادفات پیشگیري نمود و ضربه ناشی از تصادفات و شدت آسیب ...
ادیومتری(شنوایی سنجی)
گوش انسان با شنوایی طبیعی، قادر به کشف طیف وسیعی از صداها از فرکانس های 20 تا 20000 هرتز است.اما ارزیابی شنوایی در فرکانس های بین 250 تا 8000 هرتز که بیشتر مربوط به صداهای گفتاری هستند انجام می شود. ادیولوژیست....
رانندگي ايمن
1-از منتهي اليه سمت راست خود برانيد رانندگي وسط جاده ويا خيابان خطرناك است. 2-در جادهها و خيابانهاي فرعي هنگام رسيدن به جهار راهها حتماً توقف كامل نماييد. ...
بازديدهاي ايمني هنگام رانندگي
كليه رانندگان شركت موظفند هر روز قبل از سوار شدن به اتومبيل خود بازديدهاي زير را به عمل درآورند. 1-بازديد لاستيكها ( كم بادب و پنچر بودن) ...
راننده خوب چه کسی است؟
راننده خوب کسی است که در هر شرایطی اعم از وضعیت نا ایمن جاده و یا خیابان، شرایط بد جوی، وضعیت اتومبیل و بی توجهی رانندگان دیگر به طرزی رانندگی نماید که موجباتی ....
آداب سفر در سفارشات اسلام
نگاهي به مجموعه روايات اسلامي، نكاتي را به عنوان «آداب سفر» به ما ميآموزد كه مهمترين آنها، آموختنِ «آيين همراهي و همسفري» است. تأكيد شده است كه پيش از سفر، همسفر مناسبي پيدا كنيد. چرا كه مسافرت تنهايي مكروه است...
ایمنی در سفر
سفرها بیخطر نیستند؛ برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند باید نکات ایمنی را رعایت کرد . اتومبیل را قبل از حرکت از نظر فنی بررسی کنید.(لاستیک ، چراغ های راهنما ، ترمز، تیغه برف پاک کن و…
دیدن و دیده شدن در ایمنی ترافیک
در محیط ترافیکی باید تمام استفاده کنندگان اعم از رانندگان، دوچرخه و موتورسواران و عابرین پیاده دیده شوند و دیگران را ببینند. اگر به هر دلیلی این موضوع دچار اختلال شود؛ احتمال تصادف را بالا می برد.
ایمنی عابرین پیاده و نکات ایمنی مربوط به آن
سالانه بیش از 270000 هزار عابرپیاده در سراسر دنیا جان خود را در اثر تصادفات رانندگی از دست می دهند. این تعداد 22 درصد کل تلفات رانندگی را تشکیل می دهد. از این رو موضوع ایمنی عابرین پیاده بسیار حائز اهمیت می باشد.
ESP چیست و چرا باید در هنگام خرید خودرو به آن توجه شود؟
" ESP یکی از سیستم های بهبود ایمنی خودرو می باشد. این سامانه کنترل پایداری خودرو در شرایط سخت حركتی، از جمله هنگام حركت در پیچ یا سطوح لغزنده را برعهده دارد"
آرشیو